Pages

Tuesday 25 June 2013

Email : heart.com


EMAIL : Heart.com


To : Yang Maha Mendengar.com
Subject : Lubuk hati Paling dalam


Bismillahirrahmanirrahim,

Alhamdulillah. Bersyukur ke hadrat ilahi kerana diri ini masih menikmati nikmat iman dan Islam. Kekakadang diri ini leka dan lalai serta jauh dariNya. Inilah masalahnya, masalah iman yang terumbang ambing dek kerana perbuatan sendiri juga. Entahlah, aku merasakan jiwa aku semakin kering dan kontang. Jauh melayang-layang tanpa arah tuju yang pasti.

Kini, aku benar-benar mencari teman sejati yang bisa membimbing diri menuju cintaNya yang abadi dan hakiki. Aku memerlukan pembimbing hidupku y teguh imannya. Kerana dia bakal meneraju bahtera dan nakhoda rumahtangga ini. Dialah yang mempunyai kuasa veto dalam membimbing aku dan anak-anak.

Aku tahu, ia sesuatu yang telah ditetapkan dan dicatatkan olehNya sejak di Lauh mahfuz lagi. Kini, aku tertanya-tanya dan tercari-cari, di manakah Dia sekarang? Adakah dia sedang mencari2 aku juga? Benar, aku merasakan ia semakin hampir, mendekati aku. Tapi adakah ini hanya perasaan ku semata-mata? Banyak benar angan-anganku ini. Tetapi sejujurnya, aku menginginkan suami dan bapa yang bisa membimbing aku, anak-anak dan generasi keturunanku dunia dan akhirat. Mengenal penciptaNya dan RasulNya sebaik-baiknya. Meningkatlah rasa cinta dan Iman kepadaNya. 

Yang Benar,
Aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...